sâmbătă, 6 august 2016

Terminologie marketing

TERMINOLOGIE=TOTALITATEA TERMENILOR DE SPECIALITATE FOLOSITI INTR-O DISCIPLINA SAU RAMURA DE ACTIVITATE.

1.    MASS-MEDIA
Asamblu de mijloace de informare in masa caracterizate printr-o difuziune larga(se adreseaza unui numar foarte ridicat de persoane) si printr-o audienta nationala (si chiar internationala).
2.    MARKETER
Specialist in marketing(in internet-online marketer).
3.    MARKETING
Notiune relativ noua,de origine anglo-saxona,marketing este participiul prezent al verbului to  market (a face comert).A aparut pentru prima oara in America, la inceputul acestui secol,insa dezvoltarea sa impetuosa are loc dupa cel de-al doilea razboi mondial,odata cu explozia ecnomica din Statele Unite.
4.    MARKETING DE NISA
Activitate de identificare a unui segment ingust in cadrul pietei (unei nise de piata),foarte atractiv(profitabil),asupra caruia firma isi concentreaza eforturile de marketing.
5.    MARKETING DIFERENTIAT
Strategie de marketing potrivit carea firma selecteaza cateva(macro) segmente de piata asupra carea actioneaza cu programe de marketing diferentiate(adapteaza fiecarui segment produsele, politica de pret,distributia,comunicatiile).
6.    MARKETING DIRECT
Vanzare directa , personalizata prin contactul nemijlocit al vanzatorului cu cumparatorul(in magazine proprii, prin agenti mandatari)/.Tehnici personalizate sau impersonale de vanzare prin corespondenta, vanzare prin catalog,vanzare prin telefon, teleshopping,comert electronic etc.
7.    MARKETING INTERNATIONAL
Situatiein care firma opereaza pe una sau mai multe piete externe,prin politici de marketing adaptate conditiilor locale(mix de produse,nume de marca,politica de comunicatie-specifice mediului economic,social si cultural,nevoilor si gusturilor consumatorilor).Modalitati de acces pe o piata externa:investitie directa,societati mixte,licentiere,export.
8.    MARKETING GLOBAL
Strategie constand in decizia de abordare globala a pietei,in incercarea acoperirii maxime cu produsele firmei si de satisfacere deplina a cerintelor consumatorilor.In acest caz,segmentele de piata au dimensiune nationala sau transnationala,iar programele operationale de marketing cauta sa adapteze produsul particularitatilor nationale si regionale ale consumatorilor.Numai companiile mari pot sa dezvolte o strategie de  marketing global, prin marketing diferentiat si nediferentiat.
9.    MARKETING-MIX
Combinarea ansamblului politicilor de produs,pret,distributie si promovare utilizat de o companie pentru atingerea obiectivelor de marketing pe piata-tinta/piata potentiala.Mixul de marketing reprezinta un concept esential al teoriei marketingului modern.
10.           MARKETING NEDIFERENTIAT
Strategie de marketing,constand in ignorarea diferentelor existente intre sagmentele de piata(firma urmareste acoperirea intregii piete potentiale cu aceeasi oferta,aplicand o politica identica tuturor segmentelor).
11.           MARKETING OPERATIONAL/TACTIC
Ansamblu de decizii operationale(planuri de actiune pe termen scurt) care vizeaza indeplinirea obiectivelor fixate in cadrul strategiei de marketing(mixul de marketing al firmei: politica de produs,de pret,de distributiesi de comunicare).
12.           MARKETING PE INTERNET
Ansamblu de activitati de marketing care se deruleaza prin internet;vector comercial nou,multimedia international.
Ø Vanzari electronice
Ø Publicitate electronica
Ø Activitati de relatii publice pe internet
Ø Cercetari de marketing online
13.           MARKETING POLITIC/ELECTORAL
Ansamblu de mijloace de actiune,cnstand in utilizarea tehnicilor moderne de marketing(in deosebi de comunicatie) pentru popularizarea programului,ideilor,personalitatii,ofertei electorale etc a unui candidat sau partid politic in alegeri,precum si pentru cunoasterea optiunilor gradului de satisfactie,asteptarilor intentiilor de vot ale alegatorilor.principalele particularitati ale marketingului electoral vizeaza studierea pietei electorale,elaborarea strategiilor de comunicatie si organizarea campaniilor electorale.
14.           MARKETING STRATEGIC
Strategie de marketing.
15.           MARKETING-TINTA
Procesulde identificare a unui/mai multor segmente de piata,selectarea unuia sau mai multor segmente si dezvoltarea unei strategii complexe(un mix de marketing),care sa satisfaca pe deplin cerintele consumatorilor,in conditii de eficienta maxima.
16.           MARKETWARE
Program degestiune pe Internet in domeniul marketingului,comertului electronic si personalizarii relatilor cu clientela.
17.           DIRECT MAIL
Posta directa;comert prin posta;forma de comert personalizat,care implica utilizarea serviciilor postale pentru transmiterea materialelor promationale,efectuarea comenzii,transportul,plata,intrarea in posesia marfii etc.Avantajul acestui sistem este faptul ca vanzatorul se poate adresa unui public determinat utilizand o baza de date care cuprinde nume si adrese,informatii privind obiceiurile de consum.
18.           DIRECTOR
Persoana desemnata de adunarea generala a actionarilor sa le reprezinte interesele in activitatea de management a unei companii.Directorii unei companii formeaya consiliul de administratie.Directorul general este,de regula,si presedintele consiliului de administratie al companiei.
19.           DIRECTOR ARTISTIC
Intr-o agentie de publicitate,persoana insarcinata cu realiarea ilustratiei unui anunt de publicitate de la macheta pana la anuntul final.
20.           DIRECTOR COMERCIAL
Persoana subordonata directorului general,care coordoneaza strategic activitatea comerciala a unei compani:elaborarea,aplicarea,şi controlul politicii comerciale,propuneri privind planurile de actiune şi bugetul de vanzari,negocierea contractelor cu clientii cei mai importanti,coordonarea fortei de vanzare etc.
21.           DIRECTOR DE CREATIE
Intr-o agentie de publicitate,persoana de conducere avand drept misiune supravizarea activitatii persoanelor insarcinate cu realizarea mesajelor promotionale.
22.           DIRECTOR DE IMAGINE
Persoana de conducere,subordonata directorului general/de marketing al companiei,care are misiunea de a promova imaginea institutionala,a staff-ului,precum si supervizarea activitatiide comunicatie interna si externa(publicitate,promovarea vanzarilor,sponsorizarea,etc.)
23.           DIRECTOR DE LOGISTICA
Persoana de conducere,subordonata directorului general sau executiv,specialist care raspunde de fluxul de produse necesar desfasurarii activitatii firmei,avizarea activitatii de aprovizionare,transport,stocuri,etc.
24.           DIRECTOR DE MARKETING
Cadru de conducere(vicepresedinte),subordonat directorului general,al carui rol este-in functi de marimea si tipul companiei-sa coordoneze activitatea de comunicatie,respectiv:
·       Activitatea compartimentelor de publicitate,promovarea vanzarilor,relatii publice
·       Promovarea lansarii de produse noi,initierea si avizarea studiilor de piata teste si previziuni
·       Organizarea campaniilor promotionale,stabilireasi repartizarea bugetului promotional,relatiile cu agentiile de publicitate etc.
25.           DIRECTOR DE PIATA
Responsabil de piata.
26.           DIRECTOR DE PUBLICATIE
Redactor-sef al unei publicatii de presa,persoana care isi asuma,in fapt,responsabilitatii intregii activitati redactionale.
27.           DIRECTOR/RESPONSABIL DE PUBLICITATE
a)    In cadrul unei companii,manager subordonat directorului de marketing/comercial/general,care are drept misiune elaborarea si gestionarea bugetului de publicitate,selectarea suporturilor,pealizarea mesajelor.
b)   Intr-o agentie de publicitate,profesionist care are responsabilitatea gestionarii bugetului de publicitate al unui client
c)    In cadrul unui suport media,persoana care se ocupa de vanzarea de spatiu publicitar
28.  DIRECTOR/SEF DE VANZARI:
Director comercial,responsabil comercial,responsabil regional de vanzari.
29      DIRECTOR/SEF/MANAGER/RESPONSABIL DE MARCA
Persoana subordonata sefului de grup sau directorului de marketig al firmei,avand sarcini similare sefului de produs.
30      DIRECTOR PENTRU RELATIILE CU CLIENTII
In cadrul unei agentii de publicitate,unul dintre manageriicare coordoneaza o echipa de lucru aflata in relatie cu un anumit numar de clienti-in functie de dimensiunile agentiei si de importanta clientului.
CONTINUTUL CERCETARII DE MARKETING IMTERNATIONAL
Cercetarea de marketing international are un caracter foarte complex,ea acoperind o mare gama de  aspecte.
a.Situatia economica,politica,legala si socioculturala.Factorii care influenteaza cererea.
31      FACTORII ECONOMICI evidentiaza,in primul rand,marimea cererii potentiale.Pe langa variabilele macroeconomice,elemente cum sunt capacitatea financiara a firmelor importatoare,investitiile preconizate,accesul la credite au un impact direct asupra cererii de import.
32      FACTORII POLITICI SI LEGALI.Cercetatorii trebuie sa cunoasca variabilele care influenteaza politica statelor fata de importuri,investitii straine etc. si politica internationala in materie.
33      FACTORII SOCIOCULTURALI pot afecta cererea in masura in care religia,obiceiurile,traditiile,comportamentul firmelor si persoanelor se manifesta pe piata.
34      CONDITIILE GEOGRAFICE SI CLIMATICE isi pun ampreta asupra utilizarii multor produse.Un teren arid,accidentat,cu diferente maride temperatura influenteaza atat marimea cat si dimensiunile cererii,cat si structura acesteia.
De aceea,anumite produse sunt realizate pentru a satisface tocmai conditiile speciale ale diferitelor piete.
b. Conditiile de acces pe piata
In acest segment al cercetarii se au in vedere acele elemante care ingreuneaza sau nu patrunderea si prezenta pe pietele tinta.
35      TAXELE VAMALE,BARIERELE NETARIFARE.Exista cel putin doua considerente importante pentru care cercetatorul trebuie sa consulte tariful vamal.Primul consta in faptul ca taxele vamale pot afecta competitivitatea produsului firmei exportatoare fata de produsele autohtone.Al doilea deriva din faptul ca taxele vamale trebuie utilizate in calcularea preturilor de vanzare posibile.
36      IMPOZITELE SI TAXELE INTERNE.Acestea au o semnificatie particulara deoarece pot discrimina marfurile importate.
37      RESTRICTIILE VALUTARE.Ele au ca obiect limitarea cheltuielilor in valuta pentru bunurile si serviciile importate si pot inchide o piata pentru toti furnizorii si pentru majoritatea marfurilor straine.Restrictiile valutare au caracter selectiv,fiind utilizate temporar in multe cazuri.
38      CONCURENTA Pentru selectarea canalelor de distributie ale firmei,este importanta cunoasterea circuitelor de comercializare folosite de concurenti si a gradului de control exercitat asupra acestora.In cazul unor produse similare,concurentii care detin controlul pana la capatul canalului au aceste avantaje,impunand celorlalti vanzatori sa foloseasca alte canale sau ingreunandu-le serios patrunderea pe piata.
39      FACTORII GENERALI DE MEDIU.Mediul economic,politic si social trebuie cunoscut pentru a proteja deciziile de selectie.Trebuie analizate infrastructura si marimea pietei.
CRITERII REFERITOARE LA CANALE
COSTUL.Cheltuielile implicate de canalele de distributie sunt:costuri initiale,costuri de intretinere si costuri logistice.
40      COSTURILE INITIALE. Cuprind toate cheltuielile pentru identificarea si infiintarea canalului,costul negocierii acordurilor cu membrii canalelor si cheltuielile de capital pentru constituirea canalului.
41      COSTURILE DE INTRETINERE.Sunt compuse din cheltuielile personalului de vanzare,ale managerilor de vanzari,cheltuielile cu calatoriile etc.
42      COSTURILE LOGISTICE.Include cheltuielile de transport,de depozitare,pentru formarea loturilor de marfa pentru transport si pentru formalitatile vamale.
43      RISCURILE.Reprezinta un alt element al deciziei privind canalul de distributie.Firma va evalua raportul intre costurile ce trebuie suportate ,avantajele ce se  obtin pe termen scurt si mediu si riscurile  ce pot aparea in cazul utilizarii fiecarui canal.
44 FLEXIBILITATEA. Un canal trebuie evaluat si prin prisma posibilitatilor sale de adaptare la situatiile noi ce apar pe pietele internationale. Alegerea unui canal de distributie presupune colaborarea cu alte firme o anumita perioada de timp ,ceea ce inseamna o reducere a flexibilitatii,in special la acordarea de reprezentare exclusiva.
45      ACOPERIREA PIETEI.Acesta este termenul folosit pentru a defini aria geografica ce poate fi acoperita de fiecare canal de distributie.
46      CONTROLUL. Posibilitatile de control sunt diferite de la un canal la altul .Canalul direct permite  controlul pretului, promovarii si nivelul efortului.Folosirea intermediarilor duce la pierderea controlului activitatii de marketing in strainatate.
47      SINERGIA. Alegerea canalelor poate fi influentata de exigenta unor competente suplimentare care pot mari rezultatele generale ale sistemului de distributie.Acest lucru se poate intampla in potentialul partener de distributie ,are o anumita calificare care permite patrunderea rapida pe piata.
48 DATORII PE TERMEN LUNG(imprumuturile si datoriile  asimilate).Cuprind imprumuturile cu durata nedeterminata,precum si  alte imprumuturi si datori asimilate care au caracter de finantare externa pe temen mediu si lung.
49      ACTIUNILE.Exprima dreptul de proprietate al  celui ce le detine asupra unei parti din valoarea respectivei societati si se  evalueaza la :valoarea nominala ,valoarea bursiera ,valoarea financiara,valoarea de randament.
50      MARFURILE .Reprezinta bunurile pe care titularul de patrimoniu le cumpara in vederea vanzarii.In sfera stocurilor cumparate sunt incluse ca o  categorie distincta ,obiectele de inventar si baracamentele.
  Student: Stanciu Aurora Mihaela





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu