sâmbătă, 6 august 2016

Contabilitate si marketing

               
Din punct de vedere teoretic si metodologic , sistemul de contabilitate propriu întreprinderii din ţara noastra se bazează pe principiile  si regulile  proprii normalizării contabilitaţii. Acest sistem se defineste prin urmatoarele trasaturi :
·       Promovarea contabilitaţii ca instrument de gestiune  pentru întreprindere  şi ca instrument  de informare şi comunicare privind situaţia patrimoniului
·       Folosirea de principii şi convenţii  generale bazate pe o terminologie precisă şi identică pentru toţi utilizatorii informaţiei contabile
    Informaţiile contabile să dea  utilizatorilor o descriere       
    adecvată , corectă ,clară precisă şi completă a operaţiilor     
1. CONCEPTUL ORGANIZATORIC AL 
     CONTABILITATII
.    Conceptual ,sistemul de contabilitate aplicat in    
     întreprinderile  din tara noastra este dualist .El se       
     bazează pe concepţia organizării contabilitaţii pe doua
     sectiuniintercorelate :contabilitatea financiara sau 
     generala si contabilitateade gestiune sau analitica ,  
     denumita si manageriala         .            
2. CONTABILITATEA FINANCIARA
     Are ca obiect circuitul  patrimonial al intreprinderii luat
     in totalitatea  sa ca entitate gestionara.Scopul sau este  
     acela de a determina periodic, de regula la incheierea
     exercitiului financiar ,situatia patrimoniului prin prisma
     ecuatiei activ = capital propriu + datorii,precum si
     rezultatul global al exercitiului .
3. CONTABILITATEA DE GESTIUNE

    Are ca obiect evidenta ,calculul ,analiza si controlul
    costurilor si rezultatelor analitice  prin prisma
    componentelor activitatilor consumatoare de resurse si
    producatoare  de rezultate .In mod corect ,obiectul si
    scopul  contabilitatii de gestiune se identifica
    cu:gestiunea analitica pe sortimente si locuri de
    depozitare a stocurilor.
4. DOCUMENTELE CONTABILE

    Formularele folosite  ca documente contabile pot fi
    tipizate si netipizate.Formularele tipizate sunt suporturi   
    de informatii  in care continutul ,forma si formatul  sunt
    prestabilite si imprimate prin reglementari legale .
    Formularele netipizate sunt suporturi de informatii in     
    continutul ,forma si formatul nu sunt prestabilite si 
    imprimate ,iar folosirea lor este incidentala
..  CONTABILITATEA CAPITALURILOR

5. CAPITALURILE PROPRII  reprezinta totalitatea capitalurilor proprietate individuala sau ale asociatilor care se inscriu in pasivul bilantului .Se constituie prin aportul proprietarilor prin autofinantare si de alte resurse financiare.   
6. CAPITALUL INDIVIDUAL reflecta valoarea aportului de capital al intreprinzatorului ,la inceputul activitatii sale ,precum si aportul la modificarea acestuia in cursul existentei.
7. CAPITALUL SOCIALeste intilnit la societatile comerciale si are caracter avansabil .Se constituie la infiintarea societatii comerciale prin aportul in natura sau numerar al asociatiilor sau prin vanzarea de actiuni  catre persoane  fizice sau juridice ce devin actionari.
8. PROVIZIOANELE PENTRU RISCURI SI CHELTUIELI reprezinta fonduri constituie  prin autofinantare ,pe seama cheltuielilor la inchiderea  exercitiului financiar .Sunt destinate acoperiri de riscuri  si cheltuieli pe care elementele survenite le fac probabile.
9. DATORIILE PE TERMEN LUNG
cuprind imprumuturile cu durata nedeterminata ,precum si alte imprumuturi si datorii asimilate care au caracter de finantare externa pe termen mediu si lung .
   10   MASS-MEDIA
    Ansamblu de mijloace de informare in masa caracterizateprintr-o difuziune larga ,se adreseaza unui numar foarte ridicat de persoane ,si printr-o audienta nationala (si chiar internationala).
11        MARKETER
    Specialist in marketing (pe internet -online -marketer).
    12  MARKETING
    Notiune relativ noua de origine anglo-saxona ,marketing este participiul prezent al verbului to market(a face comert ).A aparut pentru prima data in America la inceputul acestui secol ,insa dezvoltarea sa impetuoasa  are loc dupa cel de-al doilea razboi mondial,o data cu explozia economica din SUA.
   13 MARKETING DE  NISA
   Activitate de identificare a unui segment ingust  in cadrul pietei (unei nise de piata)foarte atractiv ,profitabil  asupra caruia firma isi concentreaza eforturile de marketing.
    14  MARKETING  DIFERENTIAT
    Strategie de marketing,potrivit careia firma selecteaza cateva (marco) segmente de piata asupra carora actioneaza cu programe de marketing diferentiate (adapteaza fiecarui segment produsele , politica de pret      ,distributia ,comunicatiile)
.   15  MARKETING  DIRECT
   Vanzare directa ,personalizata ,prin contactul nemijlocit  al vanzatorului cu cumparatorul (in magazineproprii ,prin agenti mandatari ,comisionari ),tehnici personalizate  su impersonale de vanzare pri corespondenta , vanzare prin catalog ,vanzare prin telefon ,teleshopping  .
   16  MARKETING  INTERNATIONAL
    Situatie in care firma opereaza pe una sau mai multe piete externe prin politici de marketing adaptate conditiilor locale (mix de produse , nume de marca politica ,de comunicatie -specifice mediului economic ,social si cultural nevoilor si gusturilor consumatorilor).
   17  MARKETING  GLOBAL
   Strategie constand in decizia de abordare globala a pietei ,in incercarea acoperirii maxime cu produsele firmei si de satisfacere deplina a cerintelor consumatorilor .In acest caz segmentele de piata au dimensiune nationala sau transnationala ,iar programele operationale de marketing cauta sa adapteze produsul particularitatilor nationale si regionale ale consumatorilor.
18 MARKETING  MIX
Combinarea ansamblului politic de produs,pret,distributie
promovare utilizat de o companie pentru atingerea
obiectivelor de marketing pe piata -tinta/piata-potentiala.
Mixul de marketing reprezinta un concept esential al teoriei
Marketingului modern fiind cunoscut si sub denumirea de
.cei”4p”:produs,pret,plasare.
19 MARKETWARE
Program de gestiune pe Internet in domeniul marketingului
comertului electronic  si personalizarii relatiilor cu clientela.
20 MARKETING NEDIFERENTIAT
Strategie de marketing ,constand in ignorarea diferentelor
existente  intre segmentele de piata (firma urmareste 
acoperirea intregii piete potentiale  cu aceeasi oferta
,aplicand o politica identica  tuturor segmentelor.).
21 CONTABILITATEA  CAPITALURILOR
Reprezinta totalitatea capitalurilor proprietate individuala sau ale asociatiilor  care se inscriu  in pasivul bilantului .Se constituie prin aportul propritarilor , prin autofinantare  si din alte resurse financiare
22 CAPITALUL INDIVIDUAL
     Reflecta valoarea aportului de capital al intreprinzatorului ,la inceputul activitatii sale ,precum si aportul la modificarea acestuia in cursul existentei.Se constituie la infiintarea unitatii patrimoniale ,se modifica sub forma de cresteri sau micsorari pe parcursul  desfasurarii activitatii  si se lichideaza o data cu desfintarea unitatii.
23 CAPITALURILE PROPRII
     Seidentifica prin urmatoarele structuri : capital individual sau social ,dupa caz; prime legate de capital ;diferente  din reevaluare  rezervele intreprinderii ;rezultatul raportat din exercitiile financiare precedente;rezultatul exercitiului;fonduri propriicu scop determinat ;provizioane reglementate.
24 CAPITALUL SOCIAL
     Este intalnit la societatile  comerciale si are caracter avansabil .Se constituie la infiintarea societatii comerciale si are ca si numerar al asociatiilor sau prin vanzarea  de actiuni catre persoane  fizice sau juridice ce devin actionari .
25 PROVIZIOANE  PENTRU RISCURI SI CHELTUIELI 
    Reprezinta fonduri constituie prin autofinantare pe seama cheltuielilor la inchiderea exercitiului financiar .Sunt destinate acoperiri de riscuri si cheltuieli pe care evenimentele survenite le fac probabile al caror obiect este determinat cu precizie dar a caror realizare  sau plata este incerta .
26 DATORIILE PE TERMEN LUNG
    Cuprind imprumuturile pe durata nedeterminata ,precum si alte imprumuturi si datorii asimilate ,care au caracter de finantare ,externa pe termen mediu si lung.
27 EVALUAREA CAPITALULUI SOCIAL ;
     ACTIUNILE
     Exprima dreptul de proprietate al celui ce le detine asupra  unei parti din valoarea respectivei societati si se evalueaza la:valoarea nominala (VN) valoarea bursiera(VB) valoarea financiara (VF) valoarea de randament (VR) valoarea contabila(VC).
28 REZERVELE
     Reprezinta surse constituie pe baza rezultatelor pozitive  obtinute in activitatea de exploatera ,primelor de emisiune ,diferentelor de reevaluare ,diferentelor din rascumpararea actiunilor prop[rii si din alte surse .
29 REZERVELE LEGALE
    Se constituie potrivit legii in vigoare si sunt destinate protejarii capitalului social .Marimea acestora este diferentiatade la un stat la altul .In Romania el;e reprezinta 20-25% din valoarea capitalului social.
30 REZERVELE STATUTARE
    Se constituie pe baza clauzelor existente in statutul societatii sau in contractul de societate .Ele sunt constituite cu scopul de a tempera dorinta actionarilor pentru incasarea de dividente mari in dauna unor obligatii mai importante ale societatii.
31 CONTABILITATEA CREDITELOR
   CREDITE PE TERMEN LUNG SI MEDIU
   Se contracteaza si se obtin de catre agentii economici de la banci fiind destinate finantarii investitiilor .Ele sunt purtatoare de dobanda si garantate prin activele agentilor economici respectivi.
32 CONTABILITATEA IMOBILIZARILOR
     IMOBILIZARILE NECORPORALE
     Cuprind toate acele valori economice de investitii care nu imbraca fizic  forma de bunuri materiale concrte .Ele se identifica prin cheltuielile de constituire;de cercetare si dezvoltare ; concesiunile brevetele ;marcile ;licentele si alte drepturi similare.
33 FONDUL COMERCIAL
     Reprezinta imobilizari efectuate  pentru mentinerea sau dezvoltarea potentialului de activitate al intreprinderii :clientela ,vadul comercial ,sume platite in situatia preluari unei alte intreprinderi.Fondul comercial de regula ,nu se amortizeaza decat in cazul unor deprecieri ireversibile.
34 IMOBILIZARILE CORPORALE
     Cuprind bunurile materiale de folosinta indelungata si cu o valoare mai mare de 200. 000  lei .Aceasta grupa are in componenta ei urmatoarele elemente :terenuri si mijloace fixe ,impartite in 8 categorii:masini ,utilaje si instalatii de lucru;aparate si instalatii de masura ,control si reglare ;mijloace de transport ;animale de munca si plantatii ,unelte ,dispozitive .  
35 IMOBILIZARILE FINANCIARE
    Cuprind valorile economice investite de titularul de patrimoniu in patrimoniul altor societati ,sub forma titlurilor de valoare ,creantelor atasate participantilor ,imprumuturile acordate si altor imobilizari financiare.
36 CREANTELE IMOBILIZATE
     Sunt drepturi rezultate din din operatia de acordare de imprumuturi pe termen mijlociu sau lung ,intreprinderilor asociate sau societatilor cu care intreprinderae are o relatie de participare .
37 EVALUAREA IMOBILIZARILOR
    Consta in cuantificarea si exprimarea prin bani a marimi elementelor patrimoniale si a operatiilor privind miscarea acestora .
38 EVALUAREA LA INTRARE
     La intrarea in patrimoniu mijloacele fixe se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare prin care se intelege :pretul de achizitie ,costul de productie, valoarea actuala ,valoarea de aport .
39 EVALUAREA LA IESIRE
    Pentru iesirea imobilizarilor ,evaluarea are in vedere recuperare valorii de intrare a imobilizarilor si se inregistreaza in contabilitate in functie de modalitatea de iesire din activitatea agentului economic.
40 EVALUAREA DE INVENTAR
    Se efectueaza la incheierea exercitiului financiar, cand are loc inventarierea patrimoniului  si se face la valoarea actuala ,denumita valoare de inventar .O asemenea valoare se stabileste in raport de pretul de piata si de utilitatea bunului respectiv .
41 EVALUAREA BILANTIERA
     Este proprie bilantului contabil .Ea are caracter complex si sta la baza inchiderii conturilor ,situatiei patrimoniului ,stabilirii situatiei financiare si calcularea rezultatelor.
42 REEVALUAREA
    Reprezinta o latura principala a evaluarii ,care duce la modificarea preturilor  initiale ale unor  elemente patrimomiale de activ .Sunt supuse actiunii de reevaluare  imobilizarile corporale  aflate in patrimoniul agentilor economici precum si cele intrate.
43 IMOBILIZARILE FINANCIARE
    Inregistrand valori economice  componente ale activului , conturile din aceasta grupa au functia contabila de activ in debitul acestor conturi se inregistreaza titlurile de valoare investite in capitalul altor  societati comerciale ,depozitele ,cautiunile varsate ,creantele ,imobilizarile.In creditul conturilor se inregistreaza iesirile de imobilizari financiare.Soldul debitor evidentiaza imobilizarile financiare aflate in inventarul unitatii patrimoniale.
44 CONTABILITATEA STOCURILOR
     STOCURILE SI PRODUCTIA IN CURS DE EXECUTIE
    Reprezinta ansamblul bunurilor si serviciilor din cadrul patrimoniului ,avand drept destinatie  consumul la prima utilizare ,vanzare in aceeasi stare sau dupa prelucrare ,precum si productia in curs de executie aflate intr-o  anumita treapta a procesului tewhnologic sub forma productiei neterminate .
45 STPOCURILE CUMPARATE
    Reprezinta totalitatea bunurilor materiale ,lucrari si servicii cumparate de la furnizori.
46 MATERIILE PRIME
    Participa direct la fabricarea produselor si se regasesc total sau partial in produsul finit ,fie in starea lor initiala ,fie transformate ,constituind ,de regula ,substanta principala a produsului .
47 MATERIILE CONSUMABILE
    Participa indirect sau ajuta la procesul de fabricatie  fara a se regasi ,de regula ,in produsul finit si cuprind : materiale auxiliare ,combustibilul,piesele de schimb .
48 AMBALAJELE
    Cuprind materialele folosite in scopul pastrarii  calitatii si proprietatilor fizico-chimice ale produselor ,pentru transportul de la producator la consumator si pentru desfacerea produselor.
49 STOCURILE  FABRICATE
    Reprezinta ansamblul bunurilor materiale ,lucrari si servicii obtinute din productia proprie.
50 PRODUCTIA IN CURS DE EXECUTIE
 Reprezinta productia ce nu a trecut prin toate fazele de prelucrare prevazute de procesul tehnologic ,precum si produsele  nesupuse probelor si receptiei tehnice sau necompletatein intregime ,considerate productie neterminata .
Marketingul si Contabilitatea au ca obiect circuitul
patrimonial al intreprinderii  luat in totalitatea sa ca entitate

gestionara. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu